Dersin Adı | Dünya Kültürleri ve Destinasyonları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SHKH 219 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Görevleri gereği dünyanın çeşitli ülkelerinde bulunacak kabin memuru adaylarının dünyanın değişik kültürleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Önemli uçuş destinasyonları hakkında temel bilgilerin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dünyanın çeşitli yörelerinde hakim olan kültürlere ilişkin detaylar. Bir havayolunun temel şebeke yapısı içindeki destinasyonlara ilişkin bilgiler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Kültürel Özellikler, Kültürel Boyutlar | McGraw-Hill , Lisa Gezon , Conrad Kottak, “Kültür”, Nobel Akademik Yayıncılık (2016) Bölüm:5 |
3 | Kültürlerarası Farklılıklar | Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm: 1 |
4 | Toplumsal ve Kurumsal Kültürlerarası Farklılıklar | Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm: 2 |
5 | Yönetim Uygulamalarında Kültürlerarası Farklılıklar | Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm: 3-4 |
6 | Kültürlerarası Toplantı Yönetimi ve Müzakere | Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). Bölüm: 5 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
9 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
10 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
11 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
12 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
13 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
14 | Farklı Kültürlerin Yönetimsel Açıdan Karşılaştırmalı İncelemesi – Örnek Olay Çalışması ve Öğrenci Sunumları | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Kültürlerarası Yönetim”, 1. Baskı, Kariyer Yayıncılık (2011). ISBN: 978-9944-300 66-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | McGraw-Hill , Lisa Gezon , Conrad Kottak, “Kültür”, Nobel Akademik Yayıncılık (2016). ISBN: 978-6053-205 13-5 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 50 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 7 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 94 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
2 | Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek | |||||
3 | Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
4 | Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak | |||||
5 | Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
6 | Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek | |||||
7 | Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak | |||||
8 | Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak | |||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
11 | Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest